Zewnętrzną część opony nazywamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się otwarcie z podłożem, a wobec tego drogą, po której porusza się samochód. Tutaj gigantyczne znaczenie ma tak oznaczana wulkanizacja, w wyniku jakiej powstaje twarda guma (w wielu przypadkach jest to kauczuk) oraz to ta guma jest obowiązkowa zarówno za osłonę czoła opony, jak oraz jej przyczepność na drodze. Jest to guma rzeźbiona rowkami o przeróżnym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w wypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co istotne mamy kilka rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeśli chcesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być bowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtedy opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach i autostradach optymalne są opony bieżnikowane drobnymi oraz stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najlepiej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.
0 komentarze:
Prześlij komentarz